1 2 3
  • 1 Studio 1 + bar Komunardů 30
  • 2 Slévárna Přístavní 22
  • 3 Pokladna Komunardů 28

DIVOČINA, MARNIVOST PTAČÍCH PER

Burki & com uvádí

Hrají: Linda Caridad Fernandez Saez, Simona Machovičová, Edita Antalová, Jindřich Panský, Matyáš Ramba, Jakub Sedláček Krása a záludnost přírody, opojný narcismus, chybějící hrdinové, boj o přežití i vnitrodruhová agrese v opojném koktejlu plném lásky, radosti a smrti. Pohybová vizualizace čisté krásy základních reflexů, motivačních pochodů a intuitivních jednání v rychlém sledu situací, textů a obrazů Jany Burkiewiczové.
Vstupné:
350 Kč Vstupné

Libreto, režie, choreografie: Jana Burkiewiczová
Hudba: Sára Vondrášková (Never Sol)
Scénografie: Veronika Jiroušková
Kostýmy: Veronika Jiroušková, Milina Havrlantová
Světelný design: Martin Špetlík
Produkce: Zuzana Skulová

„Jednotlivé výjevy nejsou prvoplánově zábavné, jejich atmosféra se mění a kolísá. Co vyhlíží jako hra a škádlení se může zvrhnout do násilí, i naopak. Tak zůstává v celé inscenaci stále přítomné napětí a nejistota, jež jsou právě tím, co tak dobře dramaturgicky funguje. Kostýmy jsou uměřené, laděné do šedomodré barvy, dávají volnost pohybu a u tanečnic prvky z plizované látky dodávají oděvu romantický nádech. Pohybový materiál je neokoukaný a syrový, vše do sebe zapadá. Co si přát víc?“
Lucie Kocourková, Taneční aktuality

Jana Burkiewizcová

Po dokončení konzervatoře Taneční centrum Praha (2002) a magisterského studia na pražské HAMU (2009) se věnuje zejména rozvíjení uměleckých možností současného tance ve fúzi s dalšími divadelními obory. Absolvovala řadu zahraničních stáží zaměřených na progresivní proudy v současném tanci (ImPulsTanz Workshop Vídeň, Gaga Intensiv Workshop Antverpy, Broadway Dance Center a Steps on Broadway v New Yorku nebo Calabria arte danza v italském Reggio Calabria). Je autorkou choreografií k opeře Don Giovanni (Národní divadlo, Praha, režie: Skutr), muzikálům Mauglí (Divadlo Kalich, Praha, režie: Skutr), Quasimodo (Divadlo Hybernia, Praha, režie: Martin Kukučka), Marná lásky snaha (Klicperovo divadlo Hradec Králové, režie: Braňo Mazuch) nebo Urinetown (Divadlo Františka Xavera Šaldy Liberec, režie: Lucie Málková). V mezinárodním projektu Lidoskop (United Arts) pak propojila soudobý tanec s prvky nového cirkusu a vrcholové akrobacie. Společně s Adélou Stodolovou připravila představení Ženy (divadlo komedie, Praha) spojující pohyb s hereckou akcí do jednotného interpretačního jazyka stále se měnících symbolických obrazů. Ve fůzi tance a nového cirkusu pokračovala také v roce 2015 v představení Walls & Handbags pro Losers Cirque Company a STK Theatre Concept/Skutr, za které získala Jana Burkiewiczová Cenu Divadelních novin v kategorii taneční a pohybové divadlo v sézoně 2014/2015.