1 2 3
  • 1 Studio 1 + bar Komunardů 30
  • 2 Slévárna Přístavní 22
  • 3 Pokladna Komunardů 28

SYNOVIAL

Pohybové představení

Hrají: Marek Zelinka, Martin Talaga Představení vystihující muže, jak vnímají sami sebe a svoje tělo v současnosti.
Vstupné:
250 Kč Vstupné (Sezení)
150 Kč Student (omezený počet) (Sezení)
Už od chlapeckého věku hraje v životě mužů zásadní roli jejich tělo. Způsob jak ho vnímájí, jaký k němu mají vztah, určuje jejich fyzickou identitu. I přes dar myšlení a řeči jsou emoce a zdraví člověka vyjadřovány skrz jeho tělo a slouží jako hlavní prostředek k sebevyjádření a interakci s okolním světem.

„Synovia“ (synoviální tekutina),je viskózní tekutina produkovaná synoviem, jejímž hlavním účelem je snížit tření chrupavek v kloubu při jeho pohybu a zajistit jeho správnou funkci.

Koncept, choreografie, interpretace: Marek Zelinka & Martin Talaga
Supervize: Radim Vizváry




„Být na úrovni doby a nejnovějších tendencí moderního umění je jistě významná kvalita, velmi často určující postoj nejen mladých umělců k tvorbě. Ne vždycky získává ze strany diváků jednoznačné pochopení, spíše naopak. V případě premiéry představení SYNovial to však byl ohlas tak bouřlivý, že by stálo za to, provést sociologický výzkum na téma, jaké publikum navštěvuje tento typ produkcí. ...”
„Forma představení prozrazovala zajímavé poučení novým cirkusem, ačkoli hovořit o akrobatických prvcích nebo o samotné cirkusové formě zde není na místě”
„...viděli jsme s výjimkou úvodního sólového výstupu Marka Zelinky plynulé pásmo tělesného dialogu, plné hravosti, legračních i bizarních tělesných spletenin, významových pohybových spojení a střídaných funkcí v souhře, včetně oddechových akcí (s lahvemi piva atd.), momentů vzájemného vyčerpání a nakonec i cynického potlačení původně harmonického vztahu. Z něho se postupně vynořovaly odlišné rysy obou aktérů – hravý, šelmovský typ Marka Zelinky zvolna, takřka nepozorovaně prosazující svou až cynickou dominanci. Zpočátku působil také Martin Talaga obdobně radostným a pohotovým způsobem, ale v průběhu hry se projevoval jeho snad osobní, solidnější, altruistický typ, svou fyzickou silou umožňující Zelinkovy eskapády.”
Autor: Ladislava Petišková, Divadelní teoretička a kritička

Marek Zelinka (1986)
Narodil se v Praze a po dokončení studia fyzioterapie se přihlásil na pražskou AMU a to na katedru pantomimy, kde je momentálně v magisterském programu. Hrál v představení Posedlí hrou (Loď Tajemství 2012), v rámci Amu se podílel na několika představeních (Balanc, Kabaret Marceau) a také zde začal spolupracovat s Martinem Talagou na jejich prvním projektu Žízně. Nyní hraje v Národním divadle v opeře Z mrtvého domu v reřii Daniela Špinara a choreografii Radima Vizváryho, dále v představení Loni v Marienbadu (Depresivní děti touží po penězích), v taneční grotesce Godoti a vystupuje s balančním žebříkem. Během i mimo studia se zúčastnil mnoha workshopů (Brian Caspe – Meisnerova metoda herectví, Radim Vizváry, Lionel Menard, Erik Roberts, André Amalio, Ethan Law, atd.) Natočil řadu krátkých filmů, reklam a účinkoval na mnoha festivalech doma i v zahraničí.

Martin Talaga (1989)
Pochází ze Slovenska, kde získal vztah k folklóru a hře na lidové nástroje (dudy, píšťalky a fujaru). Rozhodl se ale věnovat tanci a momentálně studuje na pražské AMU choreografii na magisterském stupni. Svoje zkušenosti obohatil na mnoha workshopech doma i v zahraničí a také na choreografické stáži v LABAN/TRINITY SCHOOL v LONDÝNĚ. Jako interpret působil externě v souboru Laterna Magika v představení ANTIKÓDY v režii Braňa Mazúcha a choreografii Vierky Ondrašíkové, se ktorou následně pracoval i na jejím projektu SPACE TRANSLATIONS. Dále spolupracuje se souborem SPITFIRE COMPANY, kde se účastnil před 2 roky SPITFIRE LABu, dále na site specific projektu pod vedením choreografa SAJU HARI a momentálně se alternuje s Jiřím Bartovancem v jejich poslední produkci SNIPERS LAKE. Mezi dalšími pracoval i s Radimem Vizvárym, Ondřejem Lipovským, Mattheow Rogersem, Alexandrou Karabelas a podílel se i na tanečním maratonu se Stefanem Drehrerem a Miou Lawrance.