1 2 3
  • 1 Studio 1 + bar Komunardů 30
  • 2 Slévárna Přístavní 22
  • 3 Pokladna Komunardů 28

Johana Pocková / POCKETART: K Madoně se rzí

Divadlo

Kola mého bicyklu prorážela mlhu a rozjížděla kaluže na staré asfaltce v tichých kopcích Šumavy. Jeli jsme s tátou beze slov pochmurnou krajinou a přijeli k zchátralé kapličce. Zůstala jsem stát v úžasu. Ze strženého obrazu prorostlého rzí na mě hleděla Madona, jejíž tvář byla skrápěna deštěm.

Inscenace je inspirovaná osobním zážitkem jednoho nečekaného setkání, které se po letech opět vynořuje z hlubin paměti a ožívá. Sólový zpěv s tanečním pohybem, světlo s mlhou, voda s kovem, chvíle harmonie a chvíle úzkosti vedou společný dialog o věcech, kterých se smíme dotknout jen ve vzácných chvílích. Paměť léty zarůstá rzí a detaily malby v kapličce se vytratily. Místo toho vzniká obraz nový, složený ze vzpomínek, snů a asociací, které nabývají svou podobu v divadelním obrazu.

Jaké to je, zažít něco, co nás spirituálně přesahuje? Někomu se to stane v malé zapomenuté kapličce, jinému při setkání s výjimečným člověkem, někdo na tento moment čeká celý život. Tvůrci inscenace zvou ke společnému obřadu, malému zastavení a ztišení se.
Předprodej na GOOUT.NET

Johana Pocková (*1992) vystudovala taneční konzervatoř Duncan centre v Praze, absolvovala půlroční stáž na Peridance Capezio Centre v New Yorku a dva roky na taneční akademii SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance). Nyní se věnuje autorské choreografické tvorbě. V roce 2017 získala Cenu Jarmily Jeřábkové za choreografii VRAŽDA! Malá komiksová historie. V posledních letech také uvedla inscenace Proč ne teď?, Na Váhu!, Plné sklady citů a taneční film Folds of Touch. Spolu se Sabinou Bočkovou je autorkou představení Jáma lvová, které bylo vybráno na Českou taneční platformu 2020, do výběru top 20 inscenací na evropské platformě Aerowaves21. Její práce byla podpořena organizací Big Pulse Dance Alliance a v roce 2022 je s představením Jáma lvová součástí evropského projektu Shape It! pro mladé diváky. Její poslední dílo spolu se Sabinou Bočkovou a Ingou Zotovou-Mikshinou, Treatment of Remembering, získalo Cenu Mezinárodní poroty a Cenu diváka na České taneční platformě 2021 a stal se součástí Aerowaves Twenty22.V roce 2019 založila taneční spolek POCKETART a v roce 2020 získala 1. Cenu Tanečních aktualit za přínos taneční scéně. Jako performerka spolupracuje se skupinami Tantehorse, Cirk La Putyka a tYhle.

Koncept, choreografie, interpretace: Johana Pocková
Hudba: Martin Tvrdý
Scénografie, kostýmy: Vendula Tomšů
Light design: Jiří Šmirk
Dramaturgická spolupráce: Miřenka Čechová
Dramaturgická konzultace: Cécile Da Costa, Dora Sulženko Hoštová
Nahrávky zpěvu lidové a vážné hudby: Johana Pocková
Hudební nahrávky vážné hudby: Lumír Pock
Grafický design: Magdaléna Hejzlarová
Poděkování: Jan Tomšů, Tomáš Knapek
Produkce: POCKETART
Koprodukce: Tanec Praha z.ú. / PONEC- dance venue, Tantehorse, SE.S.TA - centrum choreografického rozvoje
Finančně podpořili: Magistrát hl.m. Prahy, Ministerstvo kultury ČR, Státní fond kultury ČR
Podpořili: Švestkový Dvůr, Taneční aktuality