1 2 3
  • 1 Studio 1 + bar Komunardů 30
  • 2 Slévárna Přístavní 22
  • 3 Pokladna Komunardů 28

LEŠANSKÉ JESLIČKY

Lenka Vagnerová & company uvádí

Hrají: Andrea Opavská, Fanny Barroquére, Branislav Bašista, Ivo Sedláček, Michal Heriban, tvůrci: Vladimír Javorský a Lenka Vagnerová. Nejnovější projekt souboru tanečního divadla LV&C je inspirován poslední velkou skladbou Františka Hrubína Lešanské jesličky. Hluboký příběh, překrásná podoba jazyka, poezie plná obrazů mohou být lékem proti za výkonem se řítící podobě světa a připomínkou především lidského rozměru každého z nás. Lešanské jesličky ohromují silou prostoty a lidskosti vystupující z Hrubínovy poezie.
Vstupné:
350 Kč Vstupné
250 Kč Student (omezený počet)
Premiéra: 2. 11. 2016
Ceny a nominace Lešanské jesličky:
- širší nominace na cenu Thálie 2016 pro Fanny Barrouquére
- 3 nominace Výroční ceny Opery plus 2017
  -- nejlepší ženský taneční výkon : Fanny Barrouquére, Andrea Opavská
  -- nejlepší choreografie : Lenka Vagnerová
- širší nominace na cenu Divadelních novin 2017

Koncept, dramaturgie: Vladimír Javorský
Koncept, choreografie: Lenka Vagnerová
Obsazení: Andrea Opavská, Fanny Barroquére, Branislav Bašista, Ivo Sedláček, Michal Heriban
Hudba: Ivan Acher
Hudbu nahráli: Jana Vébrová: akordeon, heligonka, zpěv, Lenka Dusilová: zpěv, Karolína Baranová: hlas, Vladan Maliniak: housle, viola, Ivan Acher: zpěv, heligonka, sampler, preparpiano, harmonium, Vladimír Javorský: hlas
Scénografie: Anna Vránová, Lenka Vagnerová a Vladimír Javorský
Kostýmy: Michal Heriban, Andrea Vagnerová
Light design: Michal Kříž
Sound design: Eva Hamouzová
Repetitor: Lucie Krameriusová
Grafický design a video: Michal Heriban
Produkce: Andrea Vagnerová
Producent: Lenka Vagnerová & Company
Foto: Michal Hančovský
Nastudováno: ve STUDIU ALTA
Za finanční podpory: Hlavní město Praha, Ministerstvo kultury ČR

Nominace na cenu Thálie 2016 pro Fanny Barrouquére!

Nositele autorských práv k dílu Lešanské jesličky, Františka Hrubína zastupuje DILIA, divadelní, literární, audiovizuální agentura, z.s., Krátkého 1, Praha.

„Věřím v uhrančivý Hrubínův text, plný emocí, bohatý hlubokým starodávným příběhem, textu vztahujícímu se k předkřesťanským i křesťanským kořenům evropské kultury, v okamžiku opětovného jejich hledání a potřeby jejich připomenutí."
Vladimír Javorský

Lešanské jesličky, představení o tom, co udrží Marii na tý "modrý kouli", byť na ní stojí jen palcem jediný nohy, představení hledající pod krunýřem zdání, představení o tom co dokáže jedna básnička /vločka sněhu/.

„Jdou Josef Padevět se ženou Marií, Marie nechce dát z náruče raneček z peřiny přehozené vlňákem a v něm tiše obíhá krev temnotou tělíčka, které se každým tepem srdce přibližuje ke chvíli, kdy si samo sebe uvědomí a nechá se uchvátit nesmírným a krásným životem s obludami válek, snů a lásky, …“ František Hrubín, Lešanské jesličky

„Lenka Vagnerová vytvořila v Lešanských jesličkách obrazy plné symboliky a asociací. Před divákem se otevírají temné krajiny horečnatého snění i tíživé reality.”
“Vypadá to, že v Lešanských jesličkách nic není dílem náhody.”

TANEČNÍ AKTUALITY

“…vzniklo dílo nápadité, komplexní, takového druhu, u něhož nestačí jedno zhlédnutí k tomu, aby divák všechny jeho složky vstřebal.”
“Inscenace sestává z řady vizuálně působivých obrazů, vskutku připomíná spíše výtvarné dílo. “
“Inscenace diváka vtahuje pozvolna do jiného světa tak, jak to dobré divadlo umí, vzbuzuje skutečné emoce, pocit nejistoty až strachu, ale také smích.”

Hodnocení autorky recenze: 100%
OPERA PLUS / LUCIE KOCOURKOVÁ. 4.11.2016

“Choreograficky a režijně nelze celé inscenaci nic vytknout. Jednotlivé postavy jsou nejen pohybově, ale i dějově motivicky prokomponovány. Hudba i světelný design umocňují patřičně emoce i zvýrazňují dějovou linku.”
MICHAL STEIN / TANEČNÍ MAGAZÍN, 2016

Lešanské jesličky jako noční Carravaggiovská můra
„Nádherné téma Marie na zeměkouli, tak časté ve starém sochařství i malířství, v tomto představení fyzicky ožívá. Je to nádherná metafora. Kdyby některému diváku  unikla, byla by to tragédie, je to velká metafora!“
„Její cítění je dramatické, dynamické, vypjaté.“
 “Dramatický eklektismus zvukomalebné kompozice Ivana Achera potvrdil jeho cit pro dramatický tvar; jeho hudba není divadelnímu dílu vnější, nýbrž se stává téměř hmotnou součástí celku. Jako by ji nanášel na prostor šťavnatě nasáklým štětcem.“

NINA VANGELI, TANEČNÍ ZÓNA, 2016

Průchod tunelem lidskosti
"Inscenace kombinuje zimní lyriku, s motivy rodičovství, nezdolnosti života a lásky, představení, které se i bez velkolepých kulis otiskne i do vás."
"Dynamika inscenace má velmi široký rozsah, křehkost tu naráží na touhu ničit, aby se vzápětí vrátila posílená odhodláním zachovat život, odhodláním poháněným láskou k bytosti, která teprve čeká na svůj velký vstup do života. "

JAKUB NOVÁK / TANEČNÍ ZÓNA, 2016

Vladimír Javorský
V roce 1986 vystudoval brněnskou Janáčkovu akademii múzických umění a poté, v letech 1986 – 1991 hrál v divadle Husa na provázku. Poté působil ve francouzské Compagnie d` Hassard, od roku 1993 do roku 1999 působil v Činoherním klubu. Od roku 1999 do roku 2012 byl v angažmá v činoherním souboru Národního divadla v Praze. Od roku 2012 hostuje v operách Toufar, Čarokraj a činohrách Věc Makropulos, Troilus a Kressida, Zahradní slavnost, Revizor. Práce filmová a televizní např. Největší z Pierotů, Tři králové atd. Z filmů Krajina s nábytkem, Most, Poupata, za kterou byl oceněn v roce 2012 Českým lvem a televizní např. Spolupráce s režiséry: Petr Scherhaufer, Eva Tálská, Ctibor Turba, Ladislav Smoczek, Ivo Krobot, Jiří Menzl, Karel Kachyňa, Karel Smyczek, Juraj Herz, Juraj Jakubisko, Robert Wilson.
„Od počátku mě provázel zájem o pohybové divadlo, vrcholem mého snažení v tomto oboru, byla spolupráce na triptychu Grimm Grimm, japonským tanečníkem Minem Tanakou a taneční představení Don Quichotte z Hakušu s Yasunari Tamaiem také z Japonska.”

O souboru:
Soubor Lenka Vagnerová & Company se zaměřuje na oblast nonverbálního progresivního tanečního divadla. Inscenace souboru sklidily řadu významných ocenění a nominací u nás i v zahraničí. Repertoár souboru neodmyslitelně dotváří vysoká interpretační úroveň tanečníků, osobitý umělecký vklad tvůrců a kooperujících umělců. Lenka klade důraz na preciznost pohybových kvalit a detailů, využívá sílu a dynamiku skupiny, podporuje individuality performerů, hledá nové fyzické možnosti a pohybové hranice tanečního vyjádření, vytváří obrazovost situací. Existenční otázky, naléhavost témat vztahu člověka ke zvířatům a okolí, hra se skutečností a fantazií jsou charakteristické pro tvorbu LV&C.