1 2 3
  • 1 Studio 1 + bar Komunardů 30
  • 2 Slévárna Přístavní 22
  • 3 Pokladna Komunardů 28

POLEDNE

divadelní projekt Divadla Continuo o 5 minutách svobody

Hrají: Kateřina Šobáňová, Sara Bocchini, Natália Váňová, Martin Janda, Felix Baumann, Pavel Štourač, Veronika Linhartová (housle, zpěv), John – Robin Bold (kytary a elektronika), Petr Tichý (kontrabas), Urban Megušar (violoncello) Jako by tě ksichtem přetáhli po asfaltu a nezůstaly ti na něm žádné charakteristické rysy, jako by úplně zmizela tvoje vlastní podoba. Vladimír Bukovský, A vítr se vrací, 1978
Premiéra: 22. 3. 2018

Inscenace vychází ze stejnojmenné knihy Natalie Gorbaněvské, jež byla společně s lingvistou Konstantinem Babickim, básníkem Vadimem Delonem, dělníkem Vladimirem Dremljugou, anglistou Viktorem Fajnbergem, fyzikem Pavlem Litvinovem, lingvistkou Larisou Bogorazovou a studentkou Taťjanou Bajevovou jednou z „osmi statečných“, kteří 25. srpna 1968 zorganizovali pokojnou demonstraci na Rudém náměstí proti okupaci Československa vojsky Varšavské smlouvy. Demonstrace byla během několika minut rozehnána tajnými agenty KGB a její účastníci pozatýkáni. Následovaly výslechy, soudy, vězení, vyhnanství, pracovní tábory a nucené umístění v psychiatrických léčebnách.

Divadelní inscenace v sobě spojuje dokumentární divadlo vyprávějící o událostech, které následovali po demonstraci 25. srpna 1968 a výtvarné divadlo neodbytných obrazů, inspirovaných poezií Natalie Gorbaňevské, Vadima Deloneho a dalších básníků sovětského disentu 60. a 70. let.

Námět a koncepce  – Divadlo Continuo
Dramaturgie – Divadlo Continuo, Marek Turošík
Scénografie – Pavel Štourač, Helena Štouračová
hudba  – Elia Moretti & kol
Light design – Jan Hugo Hejzlar
Technická spolupráce - Martin Hamouz

Výtvarná koncepce je dílem Pavla a Heleny Štouračových, živý hudební doprovod inscenace pak obstarává smyčcové kvarteto v působivých kompozicích Elii Morettiho.

Divadelní představení provází tematická instalace otevřená 1 hodinu před začátkem představení a po skončení představení.

Photocredit: Adéla Vosičková